■"U-18 Kids Open Data" is
Kids under 18 will learn about ICT skills and only not for us, we are giving our knowledge, joy to kids place like, "Kodomo shokudou" and region, and more.This "U-18 Kids Data" is for kids, from kids, and to kids project.
We have "link data" for kids, which kids can simply make open data. If you have something interesting to do, you can easly database.
■「U-18こどもオープンデータ」は
18歳以下のこども達がオープンデータを中心としたICTスキルを学び
さらにその知識や喜びを自分のものだけでなくこども食堂などの地域を拠点として
広めていくための、こどものこどもによるこどもための団体です。
こどもでも簡単にオープンデータ化できるサイト「リンクデータ」を使うことで、だれでも興味があることをデータベース化できます。
If you are under 18 and interested to focus on Open Data to make digital product, everybody can join and student that can communicate to other people there enjoyable ICT skills, "we want to teach what we did to friend." We want to spread our desire to other people.
オープンデータを中心としたデジタル作品の制作に興味がある18歳以下の学生ならだれでも参加できます。
ICTのたのしさをたくさんの人に伝えていける学生「自分ができたことを友達に教えたい」そういう思いや行動を広げていきたいです。
U-18 Kids Open Data Hackathon is partnership with "kids dining hall." Only Under 18, and kids will teach to kids.
U-18こどもオープンデータハッカソンは、こども食堂と提携しています。18歳以下で行っていてこどもがこどもに教えるということをしています。
Action appearance…
活動の様子はこちら
オープンデータハッカソン、アイディアソンなどのイベントを一緒に企画し運営します。
Contact Information
御連絡はこちら<u18@la-bonheur.co.jp>
LTD. Bonheur is focus on woman, kids, senior citizens, and developmental disorder to teach ICT or programming to proof that everybody can do, and we want to create more option, excitement, and possibility to spread our activity.
株式会社Bonheurは女性やこども、高齢者、発達障害をもつ方など一見ICTが難しいと思いがちな方々に、ICT活用やプログラミングはだれでも挑戦できるという感動と可能性を教え、選択肢を広げる活動をしています。
Surver, domaines offer, check social violation or social danger, and Public relation to adult.
サーバーやドメインの提供、社会的な違反や危険がないかの確認。おとなとの渉外交渉
No one left,Gap by economic disparity in ICT education. You can learn programing without paying expensive lessen, and ICT utilization can close the gap. In "kids dining hole" as social business kids will teach to kids to proof that ICT and programing is not hard, and kids can learn fun and as tools to help there life.
だれひとり取り残さない。経済格差とともに格差がでてくるであろうICT教育の格差。高額なプログラミング教室を受けるこどもしかプログラミングを学べないわけではありません。ICTの利活用はむしろ差を縮めるチャンスです。
こども食堂や地域のソーシャルビジネス事業としてこどもたち自らこどもに教えていくことで、ICTやプログラミングが手の届かない難しいものではないということを伝え、こども達が遊びの中でツールとして身に着けられるように大人が安全な挑戦の場や環境を提供しながら監修していくことが大切です。
It's our chance to teach kids ICT skills! It's not only technology only kids can understand fun ICT skill!
こどもに機会の均等をICTのたのしさと感動を!教えられることは技術だけではなく
こどもからしか伝わらないはじめての感動とわくわく感。そして学びたい、教えたいという自発性